torsdag 12 september 2013

Sen kväll, tidig morgon

Nu när jag jobbar heltid föredrar jag att lägga träningspassen antingen tidigt på morgonen eller sent på kvällen för att hinna få så mycket kvalitetstid som möjligt tillsammans med familjen. Efter nattningen igår åkte jag därför in till gymmet. Riktigt skönt att träna lite senare då det är mindre folk som trängs bland vikterna och man ofta slipper köa/vänta för att köra det man tänkt. Blev tung basstyrka och jag kände mig riktigt stark trots den något sena timmen, blev bland annat nytt personbästa i marklyft!


I morse blev det en härlig morgonjogg på dryga 9 kilometer innan jag mötte sambon i dörren som åkte tidigare till jobbet i morse. Så härligt att starta dagen med träning och trots att jag stiger upp tidigare dessa morgnar känner jag mig betydligt piggare när jag kommer till jobbet än om jag sovit en timma längre. Testa ni med om ni inte redan gjort det!

Pigga ben på jobbet

De känningar som jag haft av en förkylning senaste dagarna verkar inte resultera i något mer än just en känning. Aningen täppa bihålor har gjort att jag trots allt valt att ta det lite lugnare på träningsfronten men nu börjar jag känna mig sugen på ett jobbigt intervallpass igen. Konstigt det där att man kan bli sugen på något som är så sjukt jobbigt, men jag antar att det är den endorfinhöga känslan efteråt som kroppen vill åt :-)

2 kommentarer:

  1. Grattis till PB! Tung benstyrka är jobbigt, men skönt när man har pressat sig! :-)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat att ta sig till gymmet så sent som efter nattningen! Då brukar jag vara redo för soffan och ha svårt att orka mer än så.

    SvaraRadera