lördag 1 september 2012

Kort långpass

Till följd av en massa trevligheter under dagen hann klockan bli kvart i sju innan jag äntligen pallrade mig iväg. Lätt duggregn i luften och ca 13 grader varmt, med andra ord perfekt väder för löpning. På schemat ett kort långpass i något snabbare tempo än jag normalt håller på längre distanser, precis vad jag var sugen på idag. Inte så kuperat så jag kunde trycka på lite mer utan att det kändes jobbigt och behålla en lätt känsla i benen. Hade en skön känsla i kroppen hela vägen och väl hemma kändes huvudet också fräscht, skönt att få rensa tankarna. Löpning är som rening för kropp, knopp och själ!

Hemma hade T fixat caesarsallad, hur gott som helst. Kompletterade med lite extra kålisar också för återhämtningens skull.


Nu blir det soven. Tack o gonatt!

PS. Ja just det, för er som undrar blev distansen ca 23,5 km, snittempo ca 4,27. Tyckte mig även se en björn efter vägen men insåg sedan att det var en gubbe med skottkärra!! läge att fixa linser kanske ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar