onsdag 31 juli 2013

Nytt pass med Team NL Sport


I går var tanken egentligen ett gympass och ingen löpning men tyvärr hade jag ingen möjlighet att ta mig iväg under dagen och fram mot eftermiddagen var inspirationen för att röja loss bland vikterna rätt låg. Därför bestämde jag mig istället för att haka på ett nytt pass med Team NL Sport. Hade ingen aning om vilket upplägget var för kvällen men hoppades att det inte skulle bli för mycket backar och intervaller efter två dagar med rätt tuff träning för min del. Väl på plats visade det sig dock att det var precis vad vi skulle göra, spänst och intervallträning uppför slalombacken!

Efter 25 minuters gemensam uppjogg i skogen på stigar och myrmark kändes dock benen oförskämt fräscha. Framme vid slalombacken började vi med olika löpskolningsövningar som mångsteg och spänsthopp uppför samt utfallsgång och grodhopp nedför innan vi körde en maxrusch upp- och nedför hela backen. Sög bra i benen kan jag lova. Därefter löpning upp och ned strax under mjölksyratröskeln under 15 minuter för att visa på hur viktigt det är att disponera krafterna rätt under exempelvis en kuperad löptävling. Alltid kul med ny inspiration och att träna tillsammans med andra hängivna löpare.


I morse började dagen på spinningcykeln med efterföljande styrka i form av thrusters, marklyft och utfallssteg med stång samt lite discomuskler i form av biceps, axlar och latsdrag. Planen är att köra på rätt tufft några dagar nu eftersom påföljande helg till stor del kommer att spenderas i bilen då sambon ska köra ett seedningslopp inför Vasan. Blir att pussla en hel del för att få till träningen men ingenting är omöjligt och min devis är att allt går med lite planering. Kul med miljöombyte hur som helst och jag hoppas på att få till några bra rundor i för mig ny terräng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar