lördag 24 november 2012

Lång backe

Efter att ha kollat in Jimmie Johnsson och hans träningsupplägg kunde jag inte hålla mig från att springa en runda. Styrde stegen mot den kuperade slingan på närmsta halvö med siktet inställt på en lång backe. Vädret var perfekt för löpning med fyra plusgrader och hög luftfuktighet.  Underlaget var mjukt att springa på utan att vara allt för geggigt, enda fördelen med flera veckors regnande?! Benen kändes pigga och jag kunde hålla ett relativt högt tempo redan från början. Efter 4,8 kilometer var jag framme vid backen som mäter 250 meter och är rätt brant, med andra ord optimal för lång backlöpning. Körde fem intervaller med joggvila ned innan jag joggade samma väg hem igen. Hade egentligen planerat in en sjätte intervall men tiden räckte inte till, får bli nästa gång istället. Nöjd med att jag lyckades hålla ett jämnt tempo på  dryga 60 sekunder genom alla intervaller.

I morse blev det en  jogg på 6 kilometer. Snittade 4.30/km men med en lätt känsla i benen. Skön känsla! Nu sitter jag i bilen på väg söderut. Det blir bröllop i eftermiddag, dock inte mitt eget. Ska bli superkul!

Hoppas ni också har en riktigt bra helg!

Morgonen började traditionsenligt med Gangnam Style :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar