torsdag 19 september 2013

Morgonlöpning med kaninskutt

Planen var egentligen morgonlöpning redan igår men efter att ha vaknat av en morgonpigg liten dam redan före klockan fyra och sedan stängt av larmet i sömnen strax före sex hann jag inte med något spring. Istället blev det kvällslöpning med pannlampa och även om det funkar bra känner jag mig mer bekväm med att springa medan det är ljust ute (i alla fall nu på hösten innan björnarna gått i ide).

Gårdagskvällens löpning i mörker, regn och rusk.
I morse var det således upp och hoppa när väckaren ringde och så snart jag kom ut genom dörren ångrade jag inte mitt beslut. Luften var härligt krispig och en blek höstsol sken på himlen när jag på lätt stela ben joggade iväg till en kort och brant backe. Där blev det sedan spänstträning i form av kaninhopp/jämfotahopp, enbenshopp och skipping innan jag på piggare ben joggade hemåt igen. Avslutade det hela med några bålövningar innan jag hoppade vidare in i duschen och sedan mot jobbet (i bil ;-))

Dagens träning avklarad och jag slipper mörkerlöpning ikväll.

Bild från en annan frukost men lika gott idag. Ja, jag gillar kanel :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar