fredag 6 september 2013

Sirap

Efter en god natts sömn där jag vaknade pigg och utvilad vid halv 7-snåret hade jag hoppats att benen skulle kännas lika pigga och utvilade. Tyvärr var så inte fallet. Träningsvärken från tisdagens tunga benpass satt fortfarande i en aning och när jag joggade iväg på min morgonrunda kändes det som att springa i sirap, segt och tungt. Visserligen vaknade benen något efter ett par kilometer men hittade inte den där pigga och fräscha känslan som jag önskat. 

Avslutade med några korta, snabba fartökningar för att försöka hitta den rätta känslan inför morgondagens tävling men tyvärr är jag skeptisk. Benen känns ungefär desamma som inför tävlingen i Kivijärvi och då var det kämpigt att ta sig igenom de 7,5 kilometerna. I morgon väntar dryga 10 kilometer ytterligare i terrängen. Blir minst sagt spännande att se hur det går. Om inte annat får det bli ett bra träningspass för både ben och pannben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar