onsdag 20 februari 2013

Kärva 18,2 kilometer


Nu när jag börjat jobba igen är det antingen tidig morgonträning eller sen kvällsträning efter nattning av lilla t som gäller. Gårdagskvällen spenderades i skidspåret och eftersom temperaturen visade stadigt nedåtgående under kvällen hade jag på känn att det skulle vara kärvt i spåret.

Började som vanligt med den kuperade 7,4 kilometersslingan för att få upp värmen i mina kalla fingrar (det tycks inte spela någon roll hur mycket jag klär mig på kroppen, mina fingrar är ständigt kalla!) Oparaffinerade skidor i kombination med många minusgrader gjorde att ben och armar fick jobba rejält och jag fick ingenting gratis då jag tvingades staka i de utförsbackar som man vanligtvis glider lätt i. Trött gluteus gjorde att jag valde att avsluta med 11 flacka kilometer då jag försökte fokusera på tekniken och glida på varje skatetag. Inte helt lätt när man börjar bli trött. Behöver knappast tillägga att kvällsmaten smakade gudomligt efteråt.

Ingen pulka igår men det gick tillräckligt tungt ändå!

I morse var det spinning som gällde igen. Fokus låg på tung belastning i branta uppförsbackar. Gillar verkligen när benen får jobba ordentligt och när man riktigt känner hur man blir starkare för varje tramptag. Om inte annat så känns det mentalt bra att tänka så :-) Riktigt bra start på dagen igen alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar