torsdag 21 februari 2013

Länge sen sist

Under de sista månaderna av graviditeten med lilla t var jag en flitig besökare på Indoor Walking. Har egentligen aldrig varit speciellt förtjust i denna träningsform trots att det är både grymt jobbig och effektiv träning men jag gillar helt enkelt spinning bättre. När magen var som störst kändes det däremot inte bekvämt att spinna trots att jag höjde styret till max och därför var Indoor Walking ett bra alternativ då jag kunde kombinera tuff men ändå skonsam träning.

Efter förlossningen har jag inte kört detta pass på länge men då morgonträning stod på schemat och IW var det som erbjöds beslutade jag mig för att göra en comeback. Kroppen kändes stark så jag antar att det är skidåkningen som gett resultat och de 45 minuterna passerade snabbt. Efteråt snabbstyrka i form av biceps, triceps och axlar i triset samt benböj och utfallsgång med stång.

Avslutningsvis stretch av mitt löparknä. Börjar kännas bättre nu så jag hoppas vara tillbaka i löpspåret snart igen!

På jobbet, pigg från start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar