torsdag 3 januari 2013

10 km fartlek och pump


Igår kände kroppen för att jobba ordentligt och därför åkte jag till gymmet redan trekvart innan pump-passet skulle börja. Ställde mig på löpbandet och började lugnt i strax under 5-tempo. Ökade därefter hastigheten successivt och låg mellan ca 3,45-4,15/kilometer innan jag avslutade med att jogga ner fem minuter.

Skyndade sedan vidare till pump-salen (där jag redan lagt fram mina vikter) och hann precis ställa mig på plats innan passet körde igång. Pulsen var fortfarande rätt hög efter löpningen och under de två första låtarna, varav den andra ben, fortsatte svetten att rinna rejält. Först under bröstlåten när jag fick lägga mig ned på brädan kände jag att andhämtningen kom ikapp.

Sammantaget riktigt skön träning där kroppen fick jobba ordentligt. Löpningen kändes dessutom otroligt bra, som en gasell på löpbandet ;-) Kan ha sin orsak i att jag de senaste dagarna bara tränat varannan dag (räknar inte in vardagsmotionen som promenader etc) och istället kört hårt när jag tränat. Tror det är viktigt att våga variera träningen för att få resultat. Våga utmana kroppen! Lovar att endorfinerna kommer att spruta efteråt.

1 kommentar:

  1. Härligt! Tror precis som du att det är viktigt att våga variera träningen! Bra kört!

    SvaraRadera