onsdag 16 januari 2013

Kommer sakna

När jag börjar jobba vet jag att en av de saker jag kommer sakna med att vara föräldraledig är mina och lilla t:s långa mysiga frukostar. Jag ofta med havregrynsgröt med blåbär, nötter, frön, keso och kanel, krämigt löskokta ägg och kaffe. Lilla t med sina babymackor med smör. Avundsjuk på T som har allt detta att se fram emot!


Så till de senaste dagarnas träning som bestått av spinning (tung belastning i backar och på raksträckor suger bra i benen), core och body pump. Började dessutom gårdagens träning med dryga 30 minuter på löpbandet. Ett progressivt löppass med hastigheter ned mot 3,45/kilometer och en lutning som varierade mellan 0,5-6 procent. Benen kändes dock tunga (antar att utförsåkningen och spinningen satt sina spår) och det var med mycket pannben och vilja som jag krigade mig framåt och vägrade släppa på hastighet och lutning tidigare än planerat. Viktigt att träna tjurskallen emellanåt också, förhoppningsvis är det sådana pass som kommer ge resultat när det väl gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar