måndag 29 juli 2013

Sjukt jobbigt

Kvällens pass är nog bland det jobbigaste jag gjort i träningsväg hittills. Med ett långpass i benen från igår hade jag på känn att 3-kilometersintervaller på det riktigt kuperade elitspåret skulle bli jobbiga, men jag hade nog glömt bort hur kuperad den banan faktiskt är. Branta uppförsbackar och lika branta nedförsbackar gör att benen aldrig får en chans och vila och när jag sneglade på klockan under en riktigt brant uppförslöpa under den tredje och sista intervallen visade den strax under 7-tempo. Då kan ni kanske få en bild av hur backarna ser ut!

Lyckades i alla fall snitta strax under 4,30-tempo (ca 15 sek långsammare än planerat) men med tanke på mjölksyreansamlingen får jag vara nöjd med det idag. Härlig kväll hur som helst med ca 16 grader och ett lätt duggregn mot slutet, perfekt löparväder. Nästa gång ska jag inte köra långpass dagen innan, blir spännande att se vilka tider jag kan komma ner mot då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar