onsdag 21 november 2012

Återhämtningsjogg och funktionell styrka

Med ömma ben och rumpa efter ett pump-pass gav jag mig iväg på gårdagens barnvagnsjogg. Skönt att bara lunka på i lugnt tempo (ca 5,20/km) och låta benen bestämma farten. Tog vår vanliga runda och landade på dryga 13 kilometer när vi rullade in på gårdsplanen igen.

Efter lite fix och middagsförberedelser hemma mötte vi upp T på gymmet för ett funktionellt cirkelpass. Började med uppvärmning på crosstrainern och sedan följde ett kok-ihop med bland annat bicepscurls, dips, latsdrag, utfallsgång med rotation överkropp och viktskiva (ni fattar vad jag menar hoppas jag), planka, biceps/axlar med kettlebell och rumplyft på pilatesboll med ett ben i taget. Höll ett högt tempo och gjorde de flesta övningarna i superset eller tricet. Lilla t tittade fascinerat på, hon trivs verkligen i gymmet som tur är.

I eftermiddag möter jag upp T på hans jobb så får lilla t följa med honom hem medan jag kör ett spinningpass. Som sagt, det går alltid att få in ett träningspass med lite planering!

Lilla t:s premiär på spinningcykeln gjordes för
flera månader sedan, det ska börjas i tid ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar