söndag 11 november 2012

Sköna söndag

Startade dagen tidigt då vår lilla tjej tyckte det var färdigsovet redan vid 5-snåret. Söndag innebär enligt traditionen babysim och så även idag. Eftersom vi var uppe i ottan började vi däremot med ett pass i gymmet. En mil på löpbandet i något snabbare tempo. Kändes mentalt tungt till en början men när jag fokuserade på benen och stängde av alla andra tankar gick de av sig själva efter en stund.

Försöker för det mesta hålla högre tempo än vanligt när jag springer på löpband. Dels för att jag nästan alltid springer med babyjogger i vanliga fall, vilket automatiskt innebär ett lägre tempo, och dels för att jag faktiskt tycker det är rätt trist att springa på band när omgivningen är densamma hela tiden. Tricket blir då att öka takten och gå upp i musiken så blir det lite roligare!


Efter gymmet begav vi oss mot simmet och hoppade snabbt i badkläderna. Idag provade vi att släppa våra små under dyket och det var häftigt att se hur de instinktivt simmade upp mot ytan. Lilla t är som fisken i vattnet och det vore kul att lyckas underhålla allt vi lärt oss när kursen tar slut.

Måndag i morgon och jag ser fram emot en vecka som kommer innebära mycket kvalitetstid med hela vår lilla familj. Viktigt att stanna upp i vardagen ibland och faktiskt planera in att umgås! Lätt att glömma bland allt annat som ska hinnas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar