söndag 18 november 2012

Transportlöpning

Hade egentligen planerat en tidig löptur i morse men av olika anledningar sprang tiden iväg och eftersom vi hade en tid att passa inne i stan fick jag tänka om istället. Packade ner ombyte, tog på mig löparkläderna och gav mig iväg 35 minuter innan övriga familjen. Tanken var att hinna minst 9 kilometer innan de skulle plocka upp mig, allt utöver fick bli bonus.

Benen kändes pigga idag och trots det trista vädret med regn och geggig väg med inslag av isbana på vissa ställen (som tvingade mig att gå) kunde jag ligga på rätt bra. Låtsades att jag sprang "off-road" och hoppade över vattenpölarna och tryckte på ordentligt i uppförsbackarna för att vila i nedförluten. Första milen gick snabbt och sedan sänkte jag tempot för att hinna jogga ned innan jag skulle hoppa i bilen. Hann till sist 13 kilometer innan T och lilla t plockade upp mig, hela 4 bonuskilometer alltså, härligt! Min erfarenhet är att det nästan alltid går att få till ett träningspass, det handlar bara om inställning och lite extra planering.

Tiden som vi hade att passa,
lilla t:s älsklingsstund på hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar