tisdag 27 november 2012

Att springa i mörker

Eftersom adventsstädningen drog ut på tiden (ett måste att putsa fönster när det är ljust ute) hann det börja skymma innan jag tog mig ut på min planerade runda. Det gjorde dock inte så mycket, kan vara riktigt skönt att springa i mörkret ibland. Sanningen att säga var jag faktiskt mer orolig för att springa i mörkret när vi bodde inne i stan. Här ute på landsbygden tänker jag att det inte finns så mycket att vara rädd för. Dessutom har ju björnarna gått i ide nu!

Hur som helst kändes benen lätta idag. Stor skillnad att springa utan vagn då det i praktiken innebär 10 kilo mindre att "släpa" på. Sen kan jag också uppleva att jag springer lättare och fortare i mörker. Inte på grund av rädsla utan mer som att alla uppförsbackar försvinner och underlaget jämnas ut. Hjärnan luras liksom att tro att man springer i nedförslut hela tiden.

Härligt var det i alla fall att komma ut i friska luften. Nu har jag ny energi att fortsätta med städningen. Ska bli så mysigt att hänga upp adventsstjärnorna när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar