måndag 3 december 2012

-15,3 och becksvart

Det var förutsättningarna när jag steg utanför dörren ikväll. Hade egentligen tänkt åka in till gymmet för att köra ett pass men kände inte för det. Däremot kände jag för att ge mig ut på en löptur i mörkret. Bara låta benen gå, andas in den friska luften, omslutas av mörkret och tänka på allt och inget. Med broddar på skorna och precis lagom mycket kläder enligt lager på lager-principen var det bara njutning idag.

Struntade i tiden och lät benen bestämma takten. 55 minuter senare var jag hemma igen och kände mig betydligt piggare än innan jag gav mig iväg. Dessutom hittade jag lösningar på en hel del "problem" idag, allt ifrån julklappsfunderingar till nybyggnationer på tomten. Löpning är verkligen bra för både kropp och knopp!

Betydligt mer kläder idag
men inte mindre härligt för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar