torsdag 6 december 2012

Grisjobbigt

Så kan man sammanfatta kvällens spinningpass med ett ord. Hade inga förväntningar innan eftersom det var en instruktör jag aldrig kört för tidigare. Kände mig ärligt talat tveksam de första fem minuterna men sedan tog det sig och det med bravur. Sammanfattningsvis tre tunga backar med mycket motstånd kombinerat med tunga intervaller. Kände hur mjölksyran gav sig till känna men bet ihop och tänkte pannben. Helt slut i benen efteråt. Hade tänkt köra ett snabbt pass i gymmet också men kände att det knappast skulle ge nåt. Tryckte istället i mig mitt medhavda mellis och styrde kosan hem till middagsbordet. Riktigt härlig känsla idag, blir absolut fler pass för den instruktören. Nu blir det soffmys och saffransfika.

Smart mellanmål efter träning

2 kommentarer:

  1. Är det någon ny instruktör som börjat? :) Härligt att bli helt slut i benen!!

    SvaraRadera
  2. Tror hon kört ett tag men jag har lyckats missa hennes pass eftersom jag vanligtvis jobbar sent på torsdagar. Gäller att passa på när man är "ledig" ;-)

    SvaraRadera