måndag 10 december 2012

Konditionsvariation & vörtlimpa med modifikation

Dagens träning blev ett pass på gymmets konditionsavdelning. Började med uppvärmning på löpbandet och fortsatte sedan med fartökningar innan jag hoppade vidare till roddmaskinen för att till sist avsluta med en runda på crosstrainern. Inget pass att höja till skyarna direkt men det sved fint i benen av rodden och på crosstrainern fick skidåkarmusklerna smaka på sin medicin. Börjar ärligt talat ha lite svårt att motivera mig att köra kondition i gymmet och jag väljer mycket hellre att springa ute med vagnen även om det är svårare att få till kvalitetsträning på det viset. Samtidigt är jag inne i en uppbyggnadsperiod nu och då är det ok att köra lite lugnare träning. Längtar dock efter spinning och framförallt skidåkningen och eftersom T kommer att jobba lite mindre en period framöver ser det också betydligt ljusare ut på den fronten! Dessutom har snön dumpat ner senaste dagarna och det kommer inte dröja länge till innan skatespåren är färdigpreparerade.


I övrigt har dagen bland annat bjudit på en del julstök och bak, denna gång i form av vörtlimpa. Eftersom jag inte hade några brödkryddor hemma (gillar dessutom inte kummin speciellt mycket) smaksatte jag istället brödet med pepparkakskrydda, har dille på det så här i juletider. Nygräddat bröd med smör och ost, underbart kvällsfika om du frågar mig!

1 kommentar:

  1. härligt med mer snö, hoppas det kan bli skateåkning snart för dig då! :)

    Gott kvällsfika!!

    SvaraRadera