torsdag 6 december 2012

Fartlek, pump & lussebak

Gårdagskvällen bestod i egotid! Åkte in till gymmet en stund innan pump-passet skulle börja för att hinna värma upp på löpbandet. Tycker som sagt det är skönt att vara riktigt varm i kroppen när jag ska köra styrka, oavsett om det är i gymmet eller i pumpsalen. Hade 24 minuter till godo och eftersom de senaste löpen bjudit på barnvagnsjoggar och mysjoggar utomhus bestämde jag mig för att öka upp farten. Blev fartlek med varierande lutning på bandet och hastigheter mellan 3,45-4,20/km. Inte toksnabbt alltså men så var syftet inte heller att ligga på mjölksyratröskeln utan endast köra på känsla och få upp farten i benen. Sedan ett snabbt byte till pump-stången och jag kände mig riktigt stark. Ska testa att öka på vikterna nästa gång. Lätt att fastna i samma gamla vanliga annars. Avslutade sedan med en lång och skön bastu innan jag åkte hemåt, nytankad med massa energi!!!

Idag har det stått saffransbak på agendan. Testat en ny variant på fyllning i bullarna med mandelmassa och mörk choklad, smör och socker också förstås, riktigt smaskens! När jag bakar vill jag ha riktigt smör och socker, inte margarin och konstgjorda sötningsmedel. Sen kan det förstås vara kul att testa de "nyttigare" varianterna som exempelvis mellis men när jag fikar vill jag ha äkta vara. Man kan äta allt men inte alltid är min filosofi!



Fick smör över så det blev en laddning saffransbiscottis också.
Använde fullkornsmjöl, därav den mörka färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar