söndag 16 december 2012

Sim & Småspik

Eftersom snön fullkomligen dumpat ner har de senaste dagarnas träning (förutom snöskottning) spenderats inne på bland annat crosstrainern. Riktigt bra träning inför den kommande skidsäsongen men jag längtar verkligen tills det blir dags att åka "på riktigt".


Igår hade vi en riktig familjedag och åkte bland annat till badhuset för att lilla t inte ska glömma sina simkunskaper. Hon fullkomligen älskar att plaska runt i vattnet och dyka. Jag passade dessutom på att smita iväg till stora bassängen en stund och köra några längder. Så härligt, var flera år sedan jag simmade inomhus sist! I banan bredvid hade ett gäng crawlträning. Såg riktigt skoj ut och kanske kan det vara nåt för framtiden. Bra och skonsam träning om inte annat.

När lilla t lagt sig för kvällen kände jag suget efter ett löppass och trots blåst och snö tog jag på mig pannlampan och stack iväg. Lurigt underlag med mycket snö där ögat lurades av de skuggor som bildades i snön vilket gjorde att jag halkade runt en hel del. På vägen hem fick jag motvind och det i kombination med hårt snöfall gjorde att det kändes som småspik i ögonen. Tappade faktiskt orienteringen några gånger eftersom vägen var rejält igensnöad och jag höll tummarna för att lampan inte skulle lägga av då jag inte hunnit ladda upp batteriet ordentligt. Härligt ändå att komma ut i den minst sagt friska luften och "fredagsklassikern" taccos smakade super efteråt.

Hemkokt salsa, så mycket godare än köpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar