fredag 16 augusti 2013

Bäst hittills & gott samarbete


Gårdagseftermiddagen avslutades med 2,2-kilometersintervaller i backig terräng. Varför just 2,2 kilometer? Jo, så långt är elljusspåret på det "berg" som jag passerar till och från jobbet. Perfekt att stanna till på vägen hem alltså. Benen kändes tunga på uppvärmningen och jag hade inte några förväntningar om att det skulle gå speciellt snabbt. Hade glömt pulsklockan hemma så jag hade noll koll på tempot och därför var det med stor förvåning jag stoppade min vanliga klocka på tiden 8.38 efter första varvet, bästa tiden hittills. Självförtroendet växte och därför bestämde jag mig för att korta ned vilan mellan intervallerna till 2,5 minut istället för planerade 3 minuter. Sprang andra intervallen på 8.40 och den tredje och sista på 8.44. Nytt personbästa med god marginal då jag aldrig lyckats springa alla intervaller under 9 minuter tidigare, dessutom med kortare vila. Verkar som att träningen gett resultat ändå även om jag har en lite tyngre känsla i kroppen just den här veckan.


Lyxade förresten till det med hämtmat till middag igår och till min glädje har ett av mina favoritmatställen inlett ett samarbete med mitt favoritbageri. Nybakat surdegsbröd ingår numera till varje beställning! Varmrökt fjordlax, ugnsrostad sötpotatis, avokado och senapsvinägrette smakade utmärkt ihop med godaste brödet. Har en känsla av att hämtmat kommer bli en god vana framöver.

I dag startade dagen tidigt och fortsatte med morgonträning bland vikterna. Inledde med tunga basövningar men kände mig rätt trött då vår lilla väckarklocka vaknade före 4 i morse! Avslutade därför med en cirkelstyrka för att vakna till liv och få upp flåset. Efter både tyngre vikter och fler repetitioner än vanligt forsade svetten ordentligt och träningshög och glad åkte jag vidare till jobbet. Tänk vad en god start på dagen kan göra för humöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar