torsdag 8 augusti 2013

Pitstop på hemmaplan


Hoppsan vad tiden går fort när man har roligt! Över en vecka har förflutit sedan förra inlägget men det betyder inte att jag legat på latsidan vad gäller träningen, snarare tvärt om.

Senaste veckan har i vart fall bjudit på en liten semestertrip i samband med sambons seedningslopp inför cykelvasan. Blev en tur till Ångermanlands län och några små orter i inlandet eftersom tävlingen gick av stapeln i Långviksmon. Själv passade jag på att springa några medeldistanspass på dryga 15 kilometer i det vackra och kuperade landskapet som kännetecknar höga kusten. Tragiskt bara att så många byar håller på att dö ut, passerade flera vackra ödehus under mina tidiga morgonjoggar.

Efter några stopp på vägen för lite shopping (ska visa upp inköpen vid ett senare tillfälle) och besök hos goda vänner är vi nu hemma igen och idag blev det ett riktigt härligt pass bland vikterna. Styrketräningen har nämligen fått stryka på foten den senaste tiden. Avslutade dagens gym med 30 minuter spinning för att riktigt krama ur det sista ur benen. Härlig känsla och så där skönt trött efteråt!

I helgen åker vi på minisemester igen, denna gång norrut, och planen är bland annat ett långpass på det fina och kuperade elljusspår som finns där uppe. Körde några av mina långpass inför Lidingö förra året just där och nu blir det alltså en favorit i repris. Har packat med mig vätskebälte och ett gäng gels för att börja vänja magen vid energi samtidigt som jag springer. Vill ju inte riskera att råka ut för några missöden när det väl gäller ;-)

Bjuder på ett litet bildregn från helgen som varit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar