tisdag 11 juni 2013

Att bromsa när det går bra

Efter en vinter och vår med skadeproblem i form av ett löparknä hade jag aldrig kunnat drömma om att komma ner på de tider jag gjort redan under försommaren. Att det gått bra på de tävlingar jag ställt upp i (mest för att få ett formbesked) gör dessutom att suget efter att tävla ökar. Mycket vill ha mer är ju ett bekant uttryck. Just därför bestämde jag mig för att avstå söndagens korta terränglopp för att faktiskt fokusera på mina långsiktiga mål istället. Även om det känns som att kroppen har betydligt mer att ge är det inte nu jag ska vara som bäst och jag vill inte riskera att dra på mig en skada eller känna mig sliten när träningen ska trappas upp inför kommande utmaningar. Nu gäller det istället att fortsätta bygga en bra grundstyrka för att hålla på sikt. Så, tillbaka till den ursprungliga planen alltså. Jag har fått det formbesked jag ville ha och nu flyttas fokus till gymstyrka och kuperade löppass några veckor framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar