fredag 14 juni 2013

Test 1000 meter

Avslutade fredagseftermiddagen med att testa formen på löparbanan. Uppvärmning (välbehövligt i dagens regnrusk) i form av jogg och några intervaller i avtagande längd och med ökande hastighet. Sedan var det bara köra på: 1000 meter i maxfart.

Eftersom jag aldrig sprungit "bara" 1000 meter (då jag alltid annars kör flera påföljande intervaller) var det svårt att veta hur snabbt jag skulle springa från början och jag gissar att jag gick ut lite för lugnt. Klockan stannade på 3,18 med vissa störningsmoment i form av fotbollar och mötande trafik men tiden visar ändå att jag har några viktiga sekunder att kapa för att nå mina långsiktiga mål. Har en plan för hur jag ska lyckas med det och det blir spännande att se om jag lyckas.

Efter testloppet blev det nedjogg i skönt duggregn. Nu väntar fredagsmys tillsammans med vänner. Sammantaget en riktigt bra avrundning på fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar