tisdag 25 juni 2013

Att springa på studsande moln

Söndagens pass var egentligen långa intervaller men då jag trodde att benen var mer sugna på ett lugnt löp snörade jag på mig mina mängdträningsskor, dvs Asics Kayanos. Efter några kilometers uppvärmningsjogg kändes dock benen pigga och därför bestämde jag mig för att köra intervallerna enligt plan.

Blev sammanlagt  8 stycken 4-minutersintervaller i kuperad terräng och benen var riktigt möra efteråt. Svårt att veta tempot när jag inte har någon fungerande klocka och därför sprang jag sista intervallen på en sträcka som jag vet är exakt 1 kilometer. Tiden visade 3,45 och det får jag vara nöjd med på sista intervallen och dessutom med de "tunga" skorna på. Konstig känsla att springa intervaller i en så pass dämpad sko som Kayanosen. Fötterna liksom studsade åt olika håll och det var svårt att få till ett riktigt klipp i steget. Dessutom kändes det som att springa med extra vikt på fötterna, vilket jag ju faktiskt också gjorde. Skum känsla och fördelen är att det säkert kommer kännas lättare nästa gång.

Igår blev det ett pass i gymmet. Fick sällskap av bästa träningskompisen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar