måndag 17 juni 2013

Zombietårta och favoritpass


Helgen blev riktigt lyckad med kvalitetstid med nära och kära och många härliga träningspass. Eftersom min sambo fyllde år ägnades en del av helgen åt tårtbak och resultatet blev en zombietårta då han gärna kikar på denna typ av serier (inte alls min smak men vad gör man inte för födelsedagsbarnet!!) Present blev också en startplats i cykelvasan så nu har vi båda våra målsättningar klara för sensommaren/hösten.

Vad gäller träningen blev ett av passen mitt favoritupplägg för tillfället, nämligen långa intervaller i kuperad terräng. Platsen denna gång var friluftsområdet och det kuperade milspåret. Joggade upp som vanligt men eftersom min klocka gått sönder (måste köpa ny snarast!) och jag inte hade koll på distansen blev det 4-minutersintervaller *6 med ståvila mellan. Därefter kort nedjogg. Får verkligen jobba för att orka hålla tempo på ett helt annat sätt än när jag springer "flacka" intervaller. Kul, jobbigt och effektivt pass!

Hoppas ni också hade en riktigt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar