söndag 9 juni 2013

Lördagsmys = lördagsfys


Trodde jag skulle vara rätt ensam i spåret när jag åkte hemifrån vid halvåtta-tiden i går kväll men trevligt nog var det fler än jag som kommit på idén med lördagsfys som mys. Egentligen hade jag hoppats kunna köra passet tidigare under dagen men på grund av vissa andra trevligheter blev det alltså senare än tänkt.

På schemat stod i vart fall 6 intervaller på dryga kilometern i kuperad terräng. Hade aldrig testat det här elljusspåret innan men jag visste att ett varv var ca 2,2 kilometer och jag bestämde mig därför att dela upp varje varv i två delar, dvs två intervaller. Blev 3 varv och således 6 intervaller i 3.40-3.50-tempo och jag var riktigt trött efteråt. Betydligt tuffare än att springa intervaller på flack asfalt eller bana och syran var påtaglig i uppförsbackarna. Härlig känsla av trötthet efteråt och jag hoppas att det är den här typen av pass som ska ge resultat när det väl gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar