onsdag 15 augusti 2012

40.52

blev tiden i kvällens millopp. Klockan visade dock på 10,2 kilometer så jag skulle gissa att distansen var något över den angivna. Klart godkänt och benen kändes pigga och med på noterna.


Så en kort summering av loppet. Blev lite av en tjurrusning när startskottet gick och när jag såg att farten visade ned mot 3,25/km fick jag lägga band på mig själv för att inte spränga mig i början. Ett klokt beslut skulle det visa sig eftersom jag passerade en hel del löpare under loppets gång. Lyckades hitta några bra ryggar att följa och jag kände mig pigg i kroppen. När det var ca 2 km kvar till mål bestämde jag mig för att lämna min dåvarande "rygg" och öka upp tempot för att försöka pressa under 40 minuter. Tyvärr kom dock denna satsning lite väl sent i loppet och med tanke på att det kändes som att kroppen hade krafter kvar när jag kom i mål så ska jag testa att gå ut lite hårdare nästa gång. Lyckades ändå knipa en tredjeplacering och får trots allt vara nöjd med kvällens insats. I morgon blir det löpvila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar