torsdag 9 augusti 2012

Långpass på agendan

Nu är T hemma igen och därför planeras dagens pass bli långdistans ca 26 km i lite backigare terräng. Ska verkligen försöka tänka på att hålla nere tempot, vilket jag vet att jag brukar ha svårt för i vanliga fall. Om benen känns pigga är det lätt att bara mata på. Syftet med passet är dock att samla löptid och få starkare ben så ingen brådska idag! Planen är att toppmata lilla t och sedan sticka iväg när hon sover lunch, då har jag ro att "lunka" dessutom :-)

Vanligtvis brukar jag lägga mina långpass på söndagar men eftersom jag funderar på att ställa upp i ett millopp på onsdag vill jag känna mig hyfsat fräsch i benen då. Målet på sikt är att springa milen sub40 och det vore intressant att se ungefär hur jag ligger till, även om denna säsong till viss del inneburit lite mindre träning än vanligt pga graviditet. Funderar också på att springa utan klocka, eller i varje fall inte titta så mycket på den, eftersom jag vet med mig att jag brukar tänka "nu blir det jobbigt" så snart kilometertiden visar under 4-tempo. Ett litet hjärnspöke som jag gärna skulle vilja slippa!

Nu ska det förberedas inför kvällens middagsbjudning. Kära vänner kommer på besök och det var ett tag sen sist så det finns säkert en hel del att prata om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar