fredag 10 augusti 2012

Morgonlöp har guld i mun

Äntligen lyckades jag få till en löptur på morgonkvisten. Tyvärr brukar sängen vara allt för skön för det mesta, trots att jag vet vilken bra start på dagen morgonträning faktiskt ger. I morse fanns det dock inga ursäkter. Lilla t vaknade klockan 6 och ville äta frukost och efter det kunde jag inte somna om. Kikade ut genom fönstret och såg solens strålar blänka i vattnet utanför fönstret. Tyst och försiktigt för att inte väcka mina älsklingar smög jag ut ur sovrummet och drog på mig löparstassen. Blev en lugn och skön jogg på 10 km innan jag plockade upp morgontidningen på hemvägen. Behöver jag säga att jag verkligen inte ångrade mitt beslut!

Nu sitter jag och väntar på att mina sömntutor ska vakna och sedan bär det av på en liten familjeutflykt till grannstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar