söndag 19 augusti 2012

Långpanna 28 km med fartökning

Redan igår började jag tanka upp kroppen med extra energi för dagens långlöp. Bananpannkakor med kesella och bär samt några extra mackor innan läggdags satt fint. Efter en sväng på stan och stopp hos kära vänner för att välkomna deras nytillskott till världen fyllde jag vätskebältet med energidryck och gav mig iväg. Hade egentligen planerat att ta med en gel också men eftersom den passerat bäst före datum med ett halvår vågade jag inte chansa. Får kitta upp mig till nästa långlöp helt enkelt. Nu när distansen på långpassen ligger över 20 km behöver kroppen mer än vatten att fylla på med. Dessutom måste jag börja kolla av hur magen funkar med de kolhydrater som kommer att serveras under lidingö.
Tack benen för idag!

Startade passet i lugnt och skönt tempo och benen var med på noterna. Framme vid elljusspåret bestämde jag mig för att lägga in en fartökning runt den kuperade 7,4-kilometerslingan. Tryckte på under 8 kilometer jämnt och snittade ca 4,15 min/km. Därefter lugnt tempo hemåt igen. Positivt var också att magen funkade fint, ett bra tecken. Efter passet blev det amning av lilla t samtidigt som jag fyllde på med proteindrink och banan. Därefter en snabb dusch och påfyllning med "riktig" mat, köttfärssås och spaghetti. Behöver jag säga att det smakade riktigt bra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar