söndag 5 augusti 2012

Efterlängtat besök

T är på uppdrag igen, denna gång för att leta reda på den svarta (orangea) lådan från herkulesplanet som kraschade i Kebnekaise. Jag och lilla t har myst hemma själva några dagar men igår anlände mina föräldrar för att sällskapa med oss i helgen, mycket trevligt! Med sig hade de dessutom både oxfilé och champagne vilket så klart gjorde det hela ännu trevligare.
Efter att ha fått återgå till min tidigare vana att springa med barnvagnen under några dagar fick jag igår möjligheten att dra iväg själv på en tur. Kände mig nästan överladdad när jag tog bilen till elljusspåret och poppade radion på högsta volym. Hade inte planerat hur passet skulle bli, visste bara att jag ville springa!!! Väl framme bestämde jag mig för att köra två varv på det rätt så flacka 5,4km-spåret. Benen och kroppen ville pressa på idag och därför blev det snabbdistans första varvet på snittfart strax under 4-tempo. Joggade sedan lugnt en bit för att sedan köra en kilometer i 3,55-fart, en sista lunk och en rusch på 600m innan jag bestämde mig för att jogga ned resternade bit. Kändes i benen att jag kört långdistans med barnvagn dagen innan men det var skönt att trycka på ordentligt och bli riktigt trött, en känsla som är svår att få till när man springer med vagnen.
Kändes som världens lyx att få sticka ut själv på en tur. Tack älskade föräldrar för det! Löpningen ger mig energi till så mycket mer och framförallt att vara en ännu bättre mamma till lilla t. Märks speciellt efter en natt med relativt lite sömn som denna. Solen strålar dock på himlen och idag blir det en lugn förmiddagsjogg innan vi beger oss iväg för lunch och mysfika på ett utflyktsmål i närheten. Sedan väntar en eftermiddag på havet i föräldrarnas båt. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar