måndag 6 augusti 2012

I dag är ingen vanlig dag...

för det är lilla t:s 6-månadersdag! Tänk att vårt lilla hjärta funnits hos oss i ett helt halvår, ja egentligen ännu längre förstås men nu tänker jag närmast på när hon valde att titta ut. Vilket härligt halvår! Visst har det funnits jobbiga dagar, och kanske framförallt nätter, men jag hade aldrig förstått hur man kan älska någon så mycket som vi älskar lilla t. Nu först har liksom poletten trillat ner och jag inser hur mycket jag verkligen betyder för mina egna föräldrar. Stort!
Minns de första korta barnvagnspromenaderna i den gnistrande februarisolen och den overkliga känslan av att vi faktiskt blivit en till i vår lilla familj. Den där overklighetskänslan har förresten inte försvunnit ännu och ibland är det svårt att förstå att jag faktiskt har en liten dotter.
Lilla t sover lunch för tillfället och jag bestämde mig för att ta en kaffe i solen och bara njuta istället för att ta tag i alla "borden" och "måsten". Det hinns med senare! I eftermiddag blir det en lugn jogg med barnvagnen, det är vad kroppen och benen känner för idag.
Två dagar innan hon tittade ut, magen full med bebis :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar