fredag 24 augusti 2012

Fredagsmys

Efter en rätt jobbig natt då lilla t vaknade oftare än vanligt och dessutom tyckte att det var dags att stiga upp redan klockan 4 så blev resten av dagen rätt så lugn. Passade dessutom på att sova förmiddagsvila med lilla t för att hämta igen några välbehövliga timmar hos John Blund.

Eftermiddagen avslutades med ett pass på löpbandet, 10 km strax under 5-fart. Reflekterade över att sådana pass börjar kännas som rena semestern nu när träningsmängden med fokus på löpning är rätt så hög. För en "vanlig" vardagsmotionär är ju 10 km ett rätt så bra träningspass medan min gräns för vad som räknas som långpass nu börjar ligga över 20 km. Vad ska då inte de som sysslar med ultralöpning tycka om "fjuttiga" 10 km ;-) Ja ja, allt är ju som sagt relativt!

Efter löpningen blev jag grymt sugen på sushi så det fick det bli. Nu lurar jag bara på vad jag ska äta till efterrätt. Det är ju trots allt fredag!


Ja jag älskar wasabi :-) Brukar inte våga kräma på så mycket i
vanliga fall men nu hade lilla t redan somnat för kvällen och
ska inte käka på ett bra tag (förhoppningsvis!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar