fredag 24 augusti 2012

Långa intervaller...

...var det som stod på schemat igår. Efter ca 14 minuters uppjogg och några koordinationslopp satte jag fart. Tanken var tre stycken intervaller på 2 kilometer vardera i 3,50-tempo, dvs en totaltid på 7 min och 40 sek för varje intervall. De två första intervallerna sprang jag på 7,39 blankt. Vid sista intervallen strejkade gps:en så jag fick springa på känsla istället (kan också vara nyttigt ibland). Lyckades trots det hålla det tänkta tempot rätt så bra men pressade på lite extra på slutet så sista intervallen gick något snabbare än de första två (hade mätt upp sträckan innan så jag kunde klocka sluttiden). Därefter nedjogg hemåt som i vanlig ordning gick lite snabbare än planerat. Märker att jag ofta har en tendens att springa nedjoggen i högre tempo än uppjoggen, antar att det är intervallerna som sätter sina spår. Men så länge benen känns pigga efteråt antar jag att det är helt ok!?


Hade förberett middagen innan passet så den blev klar medan jag stod i duschen. Ugnsbakad lax med philadelphiatäcke och citronzest samt råris och en matig sallad. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar