måndag 13 augusti 2012

Att få fart på benen

var tanken med dagens träningspass. Inför milloppet på onsdag har jag dragit ner träningsmängden och idag var tanken med passet att benen skulle få känna på lite snabbare fart men inte bli trötta. Eftersom T jobbade och jag inte ville springa med barnvagnen idag fick jag helt enkelt ta med lilla t till gymmet för att köra passet på löpbandet. Som tur är tycker hon det är rätt kul att sitta och titta på mammans ben som rullar fram, speciellt som färgen på skorna är rätt lysande.

Men tillbaka till passet. Efter 3 km uppjogg i femminuterstempo körde jag några korta stegringslopp. Sedan blev det 5 snabba 200-ingar på ca 38 sek vardera och 30 sek ståvila mellan varje innan jag joggade ned 3 km. Benen kändes pigga efteråt och sugna på mer och det är precis så det ska vara.


I morgon är planen att jogga ca 5 km bara så att benen inte glömmer bort hur man springer innan tävlingen på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar