söndag 2 september 2012

Fartlek

När jag ställde mig på löpbandet ikväll visste jag inte riktigt hur passet skulle se ut. Hade en tanke om snabbdistans men benen skulle få bestämma vad de orkade med efter gårdagens pass, kanske skulle det bli återhämtningsjogg istället?!

Började med att värma upp i 10 minuter. Benen kändes med på noterna och när jag vred upp volymen på stereon blev jag sugen på att springa riktigt snabbt. Tempot varierade mellan 3,30 och 4,30 (var nere och nosade på 3-tempo en halv minut men det räknas knappt). Varierade också lutningen på bandet och la in några korta backar. När distansen visade 8 km kände jag mig nöjd och joggade ned 10 minuter. Tvingade mig själv att springa lugnt trots att benen egentligen ville öka på slutet. Allt klart på 45 minuter, snabbt och effektivt. Avslutade med några "plankor" och stretch. Skön känsla efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar