torsdag 6 september 2012

IKEA och en date på tu man hand

Dagen började med en sväng till Kamprads palace och Haglöfs Outlet, gjorde en del fynd. Efter all shopping erbjöd sig svärmor att vara barnvakt en stund så att jag och T kunde göra en liten utflykt till en gammal kvarn i närheten. Riktigt mysigt med en date på tu man hand, exakt 7 månader sen sist idag ;-)
Dagens fynd ;-)

Efter en sen middag och nattning av lilla t var det dags för löp. Hade hunnit bli nästintill svart ute men jag hoppades att det skulle finnas gatlysen efter vägen (det gjorde det inte skulle det visa sig senare). Uppvärmning, löpskolning, backintervaller*6, tusingar*6, nedjogg. Så kan man kort sammanfatta passet.

Löpskolning tycker jag personligen är sååå tråkigt men ack så nödvändigt!! Bonus idag var faktiskt mörkret som gjorde att nästan ingen såg när jag struttade omkring (ser ju faktiskt rätt löjligt ut). Annars ett riktigt roligt pass idag. Gillar intervaller, känns som att man får vila mycket ;-) samtidigt som det verkligen ger resultat och tiden går snabbt.

Återhämtningsjoggen hade gjort susen för benen visade det sig. Gjorde alla intervaller på mellan 3,37-3,44 min/km trots avsaknad av gps samt de sista/första 300 m i totalt mörker, dessutom med pågående vägarbeten utefter sträckan (egentligen totalt livsfarligt och onödigt med tanke på hur lätt det hade varit att stuka foten så här någon vecka innan lidingö, men när jag väl påbörjat första intervallen ville jag också slutföra passet som planerat). Intervalltempot ökade hela tiden eftersom jag lärde känna vägen även i mörker (sprang samma sträcka fram och tillbaka 6 gånger!) Anade lite syra på slutet men orkade ändå trycka på bra. Mycket syre i den höga, klara och kalla (+7 grader) luften. Känns som att tempoträningen börjar ge resultat nu!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar