onsdag 5 september 2012

På träningsläger

känns det nästan som att jag befinner mig. Svärmor erbjuder helpension i form av skön säng, god mat och barnpassning dygnet runt. Bara att ge sig ut och kuta när andan faller på liksom.

Dagens pass blev en lugn återhämtningsjogg på ca 10 km. Benen kändes aningen stumma efter gårdagens intervaller och även fartlekspasset gissar jag har satt sina spår, har ju blivit rätt mycket tempoträning sista tiden. Kändes i alla fall som att jag lubbade på i maklig takt och blev förvånad när klockan trots allt visade strax över 4,30-tempo. (Ett tempo som jag för övrigt inte var i närheten av ens på tävling för några år sedan!!) Hemma igen blev det löpstyrka med bl a dips, armhävningar, tåhävningar planka och ryggresningar. Kort och effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar