torsdag 13 september 2012

Häääär finns det bäääär!!!!

Gårdagen spenderades med hela vår lilla familj, händer verkligen inte ofta nu för tiden. På förmiddagen hade vi bokat tid för fotografering av lilla t. Gick hur bra som helst och bilderna kommer att bli riktigt fina. Det tar dock på krafterna att vara fotomodell och lilla t slocknade rätt omgående när vi satte henne i bilen. Eftersom fotostudion låg en bit utanför stan där vi vanligtvis aldrig befinner oss annars passade vi på att göra en liten utflykt i trakterna. Kul att åka på vägar som man aldrig sett tidigare. Stannade till vid en vacker fors och hittade sedan en lanthandel i en liten by där vi shoppade innan vi åkte hemåt.

 
Tanken var att jag skulle köra ett intervallpass på kvällen men eftersom T önskade en heldag med mys så ändrade jag mina planer och vi gav oss ut på bärjakt istället. Alldeles inpå knuten där vi bor finns ett kalhygge och i år hade jag redan spanat lite under mina promenader och sett att "här finns det bär!". Lyckades fylla en stor kasse på mindre än en timme. Att det sedan tog betydligt längre tid att rensa dem är en annan femma..... men nu är i alla fall frysen fullsmockad, och frukostgröten med blåbär är räddad!

Sötase bärplockaren ever tycker förstås vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar