onsdag 19 september 2012

Mamma Boot Camp


En ny träningsform som hade sitt premiärpass i Luleå idag och självklart fanns jag och lilla t på plats för att testa. Vädret till trots hade dryga tiotalet mammor med barnvagnar samlats när det var dags att köra igång. Vi började med en rask promenad bort till en sandstrand i närheten och där kördes cirkelträning i form av jägarvila, benböj, burpees, planka och armhävningar, 30 sekunder per övning och 3 varv. Därefter "bergsklättring" (gång på händer och fötter) 8 gånger uppför en lätt sluttande backe. Här fick jag istället improvisera och köra höga knän med lilla t som vikt eftersom hon tyckte det blev allt för trist att bara sitta och titta på.


Grymt kul att någon tar initiativ till mammaträning här i Luleå, har verkligen saknat ett pass där man får ha med sig barnet då det alternativet inte finns på mitt vanliga gym. Sedan var nivån lite väl låg om man tränat sedan tidigare och redan kommit igång bra med träningen efter graviditeten, men ett jättebra alternativ för relativt nyförlösta som vill köra igång lite lugnt. Känner själv att jag får ut mer av att köra ett pass i gymmet med lilla t i babyskyddet men kanske kan fortsättningsnivån som skulle dra igång lite senare vara ett alternativ.

Efter boot camp-passet drog jag och lilla t till gymmet och där blev det 8 lugna kilometer på löpbandet följt av några coreövningar med pilatesbollen.


Lilla t har för övrigt endast sovit en liten stund i bilen på hela dagen och eftersom jag lyckades mata i henne en hel portion gröt innan läggdags håller jag nu alla tummar och tår för en hel natts sömn. Tredje gången gillt på nästan 8 månader i så fall, peppar peppar...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar