fredag 21 september 2012

Mys hos mormor & trevlig lunch

I går eftermiddag packade jag och lilla t in oss i bilen och styrde kosan mot mina hemtrakter. När vi kom fram installerade vi oss lite snabbt och sedan gav jag mig iväg på ett träningspass. Efter sedvanlig uppjogg stod intervallstege på agendan igen. Körde mina vanliga 2*(1000-800-600-400-200) meter. Kändes bra men vågade inte dra på fullt ut i de korta intervallerna eftersom jag var rädd för att baksidan skulle börja krångla igen. Bättre att vara hel nästa helg än att chansa och dra på sig en skada så här nära inpå. På väg hem hade det hunnit bli riktigt mörkt och jag var glad att jag tagit på mig reflexvästen då jag sprang efter "storvägen" där bilarna håller rätt hög hastighet.

När jag kom hem hade mamma/mormor redan matat lilla t med kvällsgröt och stoppat henne i säng där hon sussade så gott. Efter en snabb dusch dukade vi fram blodpalt och åt en sen middag. Till "efterrätt" blev det amaronevin och gorgonzola med päron, mums! Så mysigt att sitta själv med min mamma och prata om allt och inget, inte ofta det händer nu för tiden.

Efter en sovmorgon (med några avbrott under natten och tidiga morgontimmarna) åkte vi till gammelfarmor för att äta lunch och gratulera henne på födelsedagen i efterskott. Supergod gryta med bl a kyckling, kokosmjölk, curry, russin, lök och paprika samt ris och sedan glasstårta till efterrätt. Inte illa fixat av en 92-åring!!! Hann bli sena eftermiddan innan vi slutligen styrde kosan hemåt för att välkomna T som kom hem ikväll. Skönt att ha honom hemma, om än bara över helgen.

På väg hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar