lördag 15 september 2012

Fredagsmys

Fredag kväll var sedan länge inplanerad med restaurangbesök tillsammans med goda vänner. Mormor och morfar hade lovat att agera barnvakter så att jag och T skulle få en riktig egokväll för första gången på 8 månader?!

Innan kvällens aktiviteter stod dock backlöpning på schemat. Kändes ärligt talat inte speciellt lockande med tanke på att regnet öste ner utanför fönstret och det blåste rätt rejält. Motiverade mig genom att tänka på den trevliga kvällen som väntade efteråt och sedan var det bara bita ihop och ge sig iväg. Efter 20 minuters uppjogg kände jag mig äntligen varm i kläderna. Backen idag var ca 100 meter lång och jag försökte tänka på att behålla klippet i steget hela vägen upp och inte sjunka ner i sätet. Kändes bra och efter 20 vändor upp (och ner förstås!) joggade jag hemåt för att byta om.

Kvällen blev riktigt lyckad! Så roligt att träffa alla och maten var verkligen super. Lyxade till det med skumpa till fördrink och sedan blev det älgcarpaccio med syltade kantareller, skabramkräm och lingon till förrätt. Till varmrätt valde jag fjällröding med rotsaker, skogssvamp och blåmusslor och till efterrätt var en kula sorbet allt som rymdes. Kan varmt rekommendera Bistro Norrland om ni befinner er i Luleå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar