tisdag 4 september 2012

Tvåhundringar

T åkte iväg kvart i 5 i morse för att sitta på pass och en halvtimme senare vaknade lilla t. Som tur var lyckades jag lura kvar henne i sängen med lite "frukost" så att hon somnade om. När hon väl vaknade igen hade vi en riktig mysmorgon, vårt lilla hjärta är nämligen alltid som en solstråle om morgnarna, och vi låg kvar i sängen ett bra tag och lekte.

Efter en lugn förmiddag tog vi en promenad med barnvagnen och väl hemma hos svärisarna igen hade även T anslutit. Jaktlyckan hade varit god första dagen med tre fällda älgar. Alltid intressant att höra historierna om jakten och hur dagen varit. Hade gärna följt med ut i skogen men eftersom jag inte kan vara borta från lilla t några längre stunder just nu får det vänta till nästa år.

När det var dags att snöra på sig löparskorna på kvällskvisten började regnet falla från himlen. Ska jag vara ärlig så tog det faktiskt emot att ge sig ut men jag valde att istället fokusera på den sköna känslan och bastun som väntade efteråt. Joggade upp i regnet och efter 20 minuter kände jag mig någorlunda varm. Efter sedvanliga koordinationslopp mätte jag upp en sträcka på 200 meter som jag körde i två set med åtta repetitioner i varje. Mjölksyran började anas mot slutet men jag lyckades hålla ett jämnt och fint tempo genom alla intervaller. Lagom till nedjoggen avtog regnet och som vanligt var det med en skön känsla i kroppen som jag begav mig hemåt till den varma bastun.


I morgon blir det ett lätt distanspass för återhämtningens skull. Tror jag tar med löparvagnen, passar perfekt på den typen av pass! Förresten så är anmälan till göteborgsvarvet klar så nu behöver jag inte fundera på vad nästa fokus blir efter lidingö :-) Först väntar dock en vinter där jag hoppas på mycket skidåkning. Bra komplement till löpningen och benen mår bara fint av lite variation i träningen.

Skidåkning både på längden och tvären hoppas jag på i vinter.
Randonée är dessutom grymt bra träning för både ben och
kondis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar