torsdag 4 oktober 2012

Gott o blandat

Den här veckan känns som en rejäl godispåse där jag kan plocka ihop precis vad jag känner för i träningsväg. Med lidingöloppet avklarat och T hemma har veckan hittills bjudit på både promenader, löpning, body pump och spinning. Gäller att passa på när tillfälle bjuds!

I kväll blev det ett snabbt och effektivt pass på gymmet. Började med 30 minuter på löpbandet där benen fick bestämma tempot. Först 10 minuter uppjogg och sedan succesiv fartökning ned till 3.20-tempo innan jag avslutningsvis joggade ned. Därefter blev det 5 minuter i roddmaskinen. Låter inte mycket men jag lade på ordentligt med belastning och matade på, började svida i benen redan efter en minut och sedan var det bara att räkna ned. Kommer kännas i rumpan i morgon! Avslutningsvis latsdrag kombinerat med ryggups med viktskiva i superset och sedan även biceps/triceps i superset innan jag styrde kosan hemåt.

Hade förberett middagen i vanlig ordning och ikväll blev det chevrégratinerade rödbetor med honung, olivolja, solrosfrön och pumpakärnor (pinjenötterna var slut), baconlindad torsk och avocadosallad till det. Helt ok men hade smakat bättre med ännu mer chevré. Kan aldrig få nog av denna goda getost, en av mina stora passioner i matväg faktiskt.

Nu soffläge framför Kockarnas kamp som T så lägligt spelat in. Får se hur länge vi lyckas hålla oss vakna.


Vadstretch och fotografering på samma gång,
inte helt enkelt ;-)


1 kommentar: