tisdag 16 oktober 2012

Lugnt långpass i snö!


Termometern visade 2 plusgrader och det låg snö i luften när jag joggade hemifrån på förmiddagen. Och mycket riktigt, tog bara någon kilometer innan de första små flingorna började dala ner från himlen. Hade bestämt mig för lugnt och långt idag och det var riktigt mysigt att lunka på medan snöfallet tilltog allt mer. Efter 9 kilometer styrde jag kosan hemåt igen och då hade snöfallet tilltagit rätt ordentligt samtidigt som det börjat blåsa. Fick dessutom motvind och snön kändes som småspik i ögonen men det vara bara att borra ner huvudet och fortsätta. Ändå en skön känsla att bara kunna springa på i sin egen takt utan att stressa. Hemma igen stannade klockan på prick 18 kilometer och snittempot landade på 4,43/kilometer trots känslan av lugn jogg. Härligt med en varm dusch efteråt!


Antar förresten att detta var sista långpasset på ett bra tag då jag inte vågar mig ut på några längre svängar med joggingvagnen med risk för en liten dam som vaknar och är uttråkad. Tre veckor tills T kommer hem nu så det gäller bara att härda ut. Kommer vara grymt laddad för hårda träningspass då!!!

Reflekterade förresten över att 18 kilometer känns som långpass igen. För bara några veckor sedan, då jag var mitt uppe i träningen inför lidingö, skulle jag snarare klassat sträckan som medeldistans. Kroppen anpassar sig snabbt till ändrad träningsmängd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar