måndag 15 oktober 2012

Släktmys


Helgen spenderades hos lilla t:s kusiner eftersom den yngste av dem skulle döpas. Känns så kul att vår lilla tjej nästan är jämngammal med sin yngsta kusin. De kommer säkert att hitta på mycket bus så småningom. Åkte hem på söndag kväll och tog med oss svärmor. Guld värt att få lite extra hjälp och framför allt ha möjligheten att sticka iväg på en egen löprunda. Skönt att rensa huvudet samtidigt som benen får springa obehindrat.

Ikväll blev det någon form av tröskelpass. Benen fick bestämma tempot och första kilometerna tittade jag inte på klockan. Kände att det gick lätt och halvvägs in i passet snittade jag 4,10-tempo. Kunde inte låta bli att trycka på under den åttonde kilometern bara för att få se klockan stanna på 3,57-tempo. Efter 11 kilometer kände jag mig nöjd och bestämde mig för att försöka jogga lugnt hemåt. Gick dock inte speciellt bra eftersom mörkret hunnit infinna sig och björnfrossan fortfarande sitter i en aning. Resultatet blev en "nedjogg" i strax under 4,20-tempo. Hemma visade klockan på dryga 13 kilometer och 55 minuter. Ugnsstekt lax med potatis, broccoli och romsås satt som en smäck efteråt.

Är det förresten någon som har tips om en bra pannlampa? Min visar endast en liten ljus fläck precis framför fötterna och ska jag lyckas med lugna nedjoggar framöver krävs det mycket belysning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar