onsdag 10 oktober 2012

Kuperat barnvagnslöp och finbesök

Vaknade upp med pigga ben idag och kände för en löprunda med babyjoggern. Benen ville springa i backar och därför valde jag rundan över till närmsta halvö som bjuder på en hel del uppförslut (men såklart även nedförsbackar!). Härligt att trycka på idag och i uppförsbackarna hörde jag min gamla fotbollstränares rop: "Korta, snabba steg! Inga älgkliv!" Väl hemma fortsatte lilla t att sova och jag passade på att göra 50 burpees med armhävningar och några plankor. Gillar att köra snabbstyrka för tillfället, då vet jag att det verkligen blir av och under tidspress (med risk för en bebis som vaknar) jobbar jag alltid effektivt.


Sen snabbt in i duschen eftersom vi väntade finbesök i eftermiddag. En kär vän med hennes sambo och två barn som jag inte träffat på väldigt länge. Det roliga är att vi lekte tillsammans redan som ettåringar och har varit kompisar sen dess. Dessutom var och är våra mammor väninnor och även våra mormödrar umgicks flitigt på sin tid. Vore förstås extra kul om våra barn också skulle trivas tillsammans när de blir lite äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar