tisdag 2 oktober 2012

Löpvila

Under de sista träningsveckorna inför lidingöloppet minns jag att mina tankar ofta återvände till hur skönt det skulle bli att kunna träna "vad jag ville". Missförstå mig rätt. Jag älskar att springa men när fokus endast legat på löpning och dessutom med en liten hemma och T borta har det inte heller funnits tid till att hänga på gymmet. Nu känner jag dock redan hur suget efter ett löppass börjar komma tillbaka. Men jag tar det lugnt på den fronten ett tag till, vill inte riskera att dra på mig en skada. Däremot kunde jag inte hålla mig borta från gymmet och igår kunde jag äntligen infinna mig på ett spinningpass. Det första på tre månader?! Hade lovat mig själv att ta det lugnt och det lyckades jag med även om det var svårt att hålla tillbaka ibland. Så otroligt roligt att bara gå upp i musiken, lyssna på instruktörens röst och låta benen rulla på. Träning gör mig lycklig ända in i själ och hjärta! Låter säkert aningen vrickat för en icke träningsnörd men det är verkligen sant att träning frigör lyckoendorfiner!

Hemma igen var det läggdags för lilla t och sedan mumsade vi kycklingtaccos till middag. Hade gjort en marinad av olivolja, rödvinsvinäger, peppar, koriander, sambal och lime som kycklingen fått dra i några timmar. Riktigt lyckat och blev en asiatisk touch över det hela.

Efter en natt med rätt lite sömn sitter jag och funderar vad dagen kommer att bjuda på. Lilla t är förkyld och har feber och även T känner sig risig med ont i halsen. Vädret ute är regnigt grådis. Lutar åt en mysdag inne med familjen, inget ont som inte för något gott med sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar