söndag 21 oktober 2012

Två mil barnvagnslöp


Efter förmiddagens babysim och lunch packade jag ner lilla t i löpvagnen och så gav vi oss iväg. Vädret var strålande vackert med några minusgrader och en sol som sken från en klarblå himmel. Jag hade en tanke om att springa mellan 13-18 kilometer men allt berodde förstås på hur länge lilla t skulle sova. Joggade på i ett skönt tempo runt 5 min/kilometer och bara njöt. Årstiden som ligger i gränslandet mellan höst och vinter är otroligt vacker och luften var frisk och kall. Lilla t sov gott och någonstans vid 15 kilometer började jag tänka att det kanske skulle vara möjligt att springa 2 mil idag. Vågade dock inte hoppas på för mycket och därför avslutades sista kilometerna nära hemmet med några vändor fram och tillbaka. Till sist stannade klockan på dryga 20 kilometer och jag kände mig riktigt nöjd. Hann till och med stretcha ut innan jag till sist fick väcka lilla t för att hon skulle somna till kvällen också. Man blir tydligen trött av att bada!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar